Klachtenregeling

Ben je niet tevreden over hoe een wijkteammedewerker zich tegenover jou heeft gedragen of hoe je bent behandeld? Laat het ons weten. Dan zoeken we samen naar een oplossing. Zo kunnen wij mogelijk ons werk verbeteren. Wijkteams Enschede heeft hiervoor een klachtenroute. Komen wij er samen niet uit? Dan kun je contact opnemen met de onafhankelijke klachtencommissaris van de gemeente Enschede.

Ben je het niet eens met een besluit dat wij hebben genomen? Dan kun je bezwaar maken. Hoe dat werkt, lees je hier.

Hoe laat je ons weten dat je een klacht hebt? 

  1. Bespreek je klacht met de persoon met wie je contact hebt bij Wijkteams Enschede en/of met zijn of haar leidinggevende.
  2. Komen jullie er dan niet helemaal uit en wordt je klacht niet naar tevredenheid opgelost? Dan kun je ons je klacht doorgeven via de klachtencommissaris.
    Dat kan op verschillende manieren:

Klachtencommissaris

De klachtencommissaris werkt onafhankelijk. Zij kijkt naar het standpunt van de inwoner én van Wijkteams Enschede. Jij gaat samen met het klachtencommissariaat in gesprek over de opties die er zijn betreffende de klacht en welke route gevolgd gaat worden. Je kunt erop vertrouwen dat we iedere klacht serieus nemen en hier zorgvuldig mee omgaan.

Ondersteuning

Als je hierbij ondersteund wilt worden door een onafhankelijke organisatie, dan kun je contact opnemen met:

JeugdStem

Telefoonnummer: 088-555 1000

www.jeugdstem.nl

of 

Zorgbelang Overijssel

Telefoonnummer: 074-250 0155

www.zorgbelang-overijssel.nl 

klachtenroute Wijkteams Enschede
Luister de podcast

Wil je weten hoe onze klachtenroute werkt? Luister dan naar onze podcast Klachtenroute.

klachtenroute Wijkteams Enschede